26 Ekim 2011 Çarşamba

Sibelce Armut tatlısı



Bugün Elçilikten sevgili arkadaşlarım Senem (senemkaptan.blogspot.com) ve İnci ziyaretime geldiler. Tatlı olarak armut yapmaya karar vermiştim zira bahçemizdeki ağaçlar bu sene ilk defa bize armut verdi. Normalde onları elma gibi bütün olarak soyup pişiriyorum ama bunlar Deveci cinsi olduklarından biraz toraman dılar. Bende dilim doğrayıp; göz kararı biraz şeker, bir tatlı kaşığı safran(çok güzel renk veriyor)ve bir kaşık beyaz şarap (istenirse) ile ağır ateşte pişirdim.



Dilim doğrayınca da o şekil pek estetik olmayacağından, nasıl bir sunum yapabilirim diye düşündüm. Vaktim de kısıtlı olunca en pratiği milföyden kase yapmak olur dedim (ilk defa denedim) ve hemen daha önceden gördüğüm şekilde herhangi bir kaseyi iyice yağladıktan sonra 1 yaprak milföyü kasede şekil vererek iyice bastırdım. Yumurta sarısı sürdükten sonra, özellikle dibine ve kenarlara çatalla delikler açtım ki çok kabarmasın! 200 derecede önceden iyice ısıtılmış fırında 10-15 dakikada pişirdim. 



Fırından çıkarıp soğuduktan sonra milföy kabının içine biraz armut tatlısının şerbetinden gezdirdim ve armut dilimlerini yerleştirdim. Üzerine krema ile servis yaptım. İşte sonuçta tamamen benim uydurmam bir tarif böyle ortaya çıktı.
Afiyet olsun!




2 yorum:

  1. mutlu exclusive design26 Ekim 2011 22:48

    Sibel hakikaten çok güzel görünümlü ve hafif bir tadı vardı. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun arkadaşım, bir dahaki sefere daha iyi hazırlanırım. Bu aceleye geldi:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...