20 Ağustos 2012 Pazartesi

İRMİKLİ ŞEKERPARE


Merhabalar, öncelikle herkese şeker tadında bir bayram diliyorum!  Bende bayramda kocamın en sevdiği tatlılardan Şekerpare yaptım, hem de irmikli. Çoğunuz biliyorsunuzdur tarifini ama ben genede benimkini vereyim:

2 yumurta (1 yum.sarısının birazını üstü için ayırdım)
3 kaşık margarin
1 çay bk sıvıyağ
1 çay bk irmik
1 su bk pudra şekeri
1 vanilya, 1 kabartma tozu
Aldığı kadar un

Şerbet: 4,5 bk şeker + 4,5 bk su + 1 dilim limon

Sıvıyağ, 2 yumurta ve yumuşamış margarini karıştırın.İrmik, şeker, vanilya, k.tozu ve aldığını kadar un ekleyin. Kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edilecek. Sonra şekil verip ister üzerine bütün fındığı batırın, ya da benim gibi piştikten sonra üzerine serpin. 175 C ısıda yaklaşık yarım saatte piştikten sonra suğusun. Bu arada şerbeti hazırlayıp, ılıkken kurabiyelerin üzerine dökün. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...