27 Mayıs 2013 Pazartesi

Batı Karadeniz

Ailece harika bir Pazar-Pazartesi geçirdik. Eşim hafta sonları da çalıştığından ancak bu 2 günü ayarlayabildim (çocuklar 1 gün okuldan firar etti artık)! Ben şahsen "çok okuyan mı, çok gezen mi"sorusunu "çok gezen" olarak yanıtlayan biriyim ve çocukların da mümkün oldukça gezerek öğrenmelerinden yanayım.

Çankırı, Kastamonu üzerinden yaklaşık 5 saatte hedefimiz Cide'ye vardık. Yolda, meşhur kuyu tandırı -söylemesi ayıp- hüpletildi. Kastamonu Üniversitesinin Uygulamalı Oteli'nde kaldık. Gayet uygun ve güzel bir otel, tavsiye ederim. Havada şansımıza güzeldi, oğluşlar deniz mevsimini "Karadenizde"!! açmış oldu. Akşam Cide merkezde aile işletmesi olan "Hacı Teyze'nin" yerinde çok güzel etli ekmek ve mantılarımızı yedik. Hala böyle sıcak, samimi müesseselerin oluşu bizi ziyadesiyle mutlu etti.

Ertesi gün dönüşte Gideros Koyu'na uğradık. Tabiat harika ama maalesef pislikten geçilmiyor. İnsanlarımızın ve belediyenin nasıl bu kadar vurdumduymaz olabildiklerini hiç bir zaman anlayamayacağım! Neredeyse kaçtık ve sahilden Amasra'ya doğru yol aldık. Bu yol daha kısa ama daha virajlı. Bizde manzaranın tadını çıkara çıkara devam ettik.

Amasra artık iyice turistik olmasından dolayı açıkcası beni  cezbetmiyor, ama hem yol üzerinde hem de hafta içi diyerek bir uğrayalım dedik. Gerçekten de ortalık sakindi ve bizde birer Karadeniz pidesi yiyerek, manzaranın tadını çıkarttık. Nihayetinde 4 saatlik rahat bir yolculuk sonrası evimize vardık. Zaman kısa da olsa aldığımız temiz dağ ve deniz havası bizi okul tatiline kadar idare eder...