27 Şubat 2017 Pazartesi

Hayallerimdeki Gri Panjurlu Ev...




Öyle güzel evler var ki, insan hangisini beğeneceğini bilemiyor. Neden ev modeli bakıyorum? Nihayet gerçekten (tamamen) emekli olup, hayallerimizi gerçekleştirmek için ilk adımı attık. Tabii birçokları gibi, biz de bir Ege kasabasına yerleşme hayalleri kuruyorduk (özellikle denizi olmayan Ankara'da yaşayanlar olarak).
Ancak şartlar farklı olunca, bu hayali biraz ertelemek durumunda kaldık. Onun yerine Ege'de değil ama Ankara'nın biraz dışında (en azından şehirden uzak) olan uzun zaman önce almış olduğumuz arsamıza hayalimdeki evi yaptırmaya karar verdik. Yıllardır eşim çorak araziye çok uğraş verdiğinden artık ağaçlarımız da yetişti.



Betonarme değil de, çelik konstrüksiyon tercih ettiğimizden Amerikan evlerine epey bir göz gezdirdim. Özellikle houzz.com bu konuda harika bir site. Neden çelik konstrüksiyon? Öncelikle betonarmeye göre bayağı ekonomik, daha çabuk ve pratik. Betonarme inşaatın yarattığı çevre kirliliğinin daha aza indirgenmesi de cabası.




Tuğla duvarlı bu tarz İngiliz evleri bana hep romantik gelir. İngiliz Edebiyatının seçkin eserlerinden kareler gözümün önüne gelir. Özellikle de Jane Austen'ın romanları... (Mr Darcy hayranı olarak!) Ama ekonomik yönden bize hiç uygun olmadığından bu seçeneği geçiyorum.

Bu ev modelini de özellikle ön tarafındaki taş kaplama açısından beğenmiştim. Yoksa bu kadar geniş ve dağınık yapıda bir ev değil istediğim.




Sonuç olarak, genel haliyle bu evde karar kıldık. Maalesef yan tarafı bizde olmayacak. O kadar büyük bir ev istemiyorum zaten. Derli toplu, işimi görecek kadar olsun yeterli. Tabii üzerinde çok değişiklikler yapıldı ve planı benim istediğim şekilde çizildi. Ruhsat çıkar çıkmaz ve tabii bahar gelir gelmez inşaata başlanacak. Umarım her şey yolunda gider.  



1 yorum:

  1. İstediğiniz evin inşaasına başlayabildiniz mi? Ankara'da yaşayan biri olarak sonucu merak ediyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...