16 Şubat 2017 Perşembe

BANSKO- Ne alınır?


 Bansko ile  ilgili yazılarımın sonuncusu da alışveriş ile ilgili. Aldıklarımı şöyle masanın üstüne yaydım. 


El yapımı seramikler oldukça yaygın. Ben fotoğraftaki gibi panolara bayıldım. Bir de çeşitli hayvanlar var. Bu eşek çok sevimli geldi. Fiyatları ucuz sayılmaz, ama el emeği olduğu düşünülünce pahalı da denilemez.


Bu toprak kaplardan tabii ki ülkemizde çok var. Belki daha ucuzu ve daha güzeli, ama ben hatıra olarak almak istedim. Onların fiyatları da normal. Ucuz olanı da var, pahalı olanı da.


Alınabilecek en uygun hediyelikler, özellikle gülden yapılmış sabunlar ve kremler. Ben bir tarafı sabun, bir tarafı sünger olanlara bayıldım (değişik kokulardan olanları var). 



Son olarak market alışverişi var. Dönüşte sınıra yakın, yol üzerinde bir market zincirinde durarak mutfak alışverişi yaptık. Çeşitli peynirler, havyar, Balkanların meşhur kahvaltılığı ajvar (patlıcan-biber közlemesi) özellikle favorilerimiz arasında ve fiyatları nispeten uygun.
Bir sonraki durak kavurma yemek üzere, Kapıkule'ye çok yakın bir tesis:"Mustafa'nın Yeri". Burada içkiler de uygun. Çeşitli içkilerle beraber Bulgaristan'a özgü şaraplar ve çeşitli meyvelerden rakıları alabilirsiniz. Türkiye'ye göre oldukça makul, hele sınırdaki duty-free'den çok daha ucuz.  















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...