29 Temmuz 2017 Cumartesi

VİŞNELİ KEK






Bahçemizdeki vişneler oldu ve toplandı bile. Bana da Vişneli Kek yapmak için bahane oldu. Tarifi genel bildiğimiz kek tarifi, çok özel bir şey yok ama tadı mükemmel oluyor. Ben bu tarifi her türlü meyve ile yapıyorum.

3 yumurta ile 1,5-2 bk şekeri çırpın. Bu karışıma 1 bk süt, 1 bk sıvı yağ (istenirse zeytinyağ) ve 1 yemek kaşığı yoğurt ekleyip, tekrar hafifçe çırpın. Elediğiniz 3 bk una, kabartma tozu ve vanilyayı da ekledikten sonra son kez çırpın ve yağlanmış kalıbınıza dökün. İster taze, ister dondurulmuş vişneleri (miktarını siz belirleyin) hamurun içine, dibe doğru batırın. Bazılarını da üste serpiştirin, ister istemez onlar gömülecektir. Ben 1 bk kadar vişne kullandım.180 derecede en az 30 dakika pişirin. Ben göz kararı, iyice kabardıktan ve üzeri kızardıktan sonra fırını kapatıyorum ve fırında dinlendiriyorum.
Çıkarınca, ılıkken üstüne pudra şekeri eliyorum ve servise hazır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...