24 Aralık 2011 Cumartesi

Beşamel Soslu Tavuk

Cuma akşamı kızlarla yeni yıl partisi yaptık ve çok eğlendik. Ana yemek olarak, annemin yıllardır yaptığı Beşamel Soslu Tavuğunu yaptım.

Önce tavuğu haşlayıp, didikledim. Garnitürleri de(havuç, patates, bezelye) haşladıktan sonra, hepsini karıştırdım. Tuz ve karabiber ekledim. Beşamel sosu hazırladım: Göz kararı margarin/tereyağı erittikten sonra ona göre un ekleyip, helva gibi biraz kavuruyorum. İçine azar, azar sütü ekliyorum. Karıştırırken muhallebi kıvamı alana dek süt ekliyorum. Pişince tavuk+garnitür karışımına ekleyip, borcama alıyorum. Üzerini sosla kapatıyorum. Servis zamanı üzerine kaşar rendeleyip, 10 dakika kadar kaşar eriyene dek fırında tutuyorum. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...